Ute i slasket..

Vi har precis kommit in efter en promenad o lite gungande ute i det otroligt trista vädret. Jag känner mig mäkta stolt som kommit ut med ungarna 2 dagar denna vecka, ja det låter säkert helt konstigt att vi inte är ute varenda dag men saken är att Gabriel numera oftast sover bara 1 gång om dagen och det samtidigt som Alvin, han tycker dessutom inte det är kul att sitta i en vagn och bara sitta där och han är för liten för att krypa runt själv ute, speciellt i sånt här slask så nej vi är väldigt sällan ute på dagarna, tyvär, om någon har tips på hur man ska lösa det får ni gärna skriva det till mig :-D nej han gillar inte heller att sitta i bärsele eller liknande han vill lixom röra på sig, det ska hända saker heeela tiden...
nu verkar det dock, peppar peppar, ha blivit lite bättre för idag va vi ute i typ iaf 1 timme o han satt snällt i vagnen hela tiden, det är värst om vi står still, typ som när Alvin vill leka lite i en park eller så, då blir det ju jätte trist tycker Gabriel o skriker i högan sky o inget hjälper... kul.. well well snart blir det väl vår då känns det som det blir lite lättare och dessutom börjar han förhoppningsvis gå om några månader o då blir det helt klart mycket bättre så...
iaf så gick vi ner till ica och hämtade ett ett paket från HM, jag hade beställt strumpor och boxerkallingar till Alvin, han går mer o mer utan blöja här hemma nu och vill ju ha likadana kallingar som pappa :-D Sen gungade vi en stund här utanför och precis när vi skulle gå in kom sopbilen till Alvins stora lycka, Gabriel verkade faktiskt tycka det va rätt spännande oxo :)
Vi har dessutom världens snällaste sop"gubbe" han sätter ofta på de oranga saftblandarna och vinkar alltid åt Alvin...

well lite bilder från utevistelsen... föresten ni som bloggar från mobilen, HUR GÖR MAN??? jag vill oxo kunna slänga iväg ett blogginlägg bara sådära...








snart är det dags för lunch här och sen ska jag iväg till tandläkaren och dra ut en tand, fy vad jag inte längtar, men jag längtar tills det är klart iaf...

avslutar med en fin bild på nyfrissade Alvin häromdagen

jag fick busa lite med vax i hans hår ;)


Gabriel kan ju få va med oxo, mums med tåg :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback