lite förkylt...

Gabriel sov uselt natten till måndag och under måndagen visade det sig att han hade feber, suck tycker lixom han vart konstant förkyld hela året dessutom hade han öroninflamation för 2 veckor sedan, stackarn.. jaja inte mycket annat att göra än att kurera... skulle egentligen åkt och hälsat på på mitt jobb på måndagen men det får vi ta en annan dag helt enkelt.

natten till idag, tisdag, vart mycket bättre med bara ett uppvak och det vid vällingtid iaf så....han är i stort inte alls lika gnällig och klängig idag utan piggare än igår, skööönt...

hur som så är vi bara hemma idag oxo men begav oss ut på en promis på förmiddagen, i vanliga fall är jag tyvär ute väldigt sällan med barnen då det är så att Gabriel numera oftast bara sover en gång om dagen och det samtidigt som Alvin sover, om Gabriel är vaken tycker han inte det är superskoj att sitta still i en vagn o bara se sig omkring men han är lite för liten för att släppas ner i snön krypandes, så går vi ut skriker gabriel i vagnen hela tiden vilket inte är sådära jätteskoj... men jag tänkte att eftersom han fortfarande är lite halvkrasslig kanske han antingen nöjer sig med att sitta o såsa i vagnen eller helt enkelt somnar... o det gjorde han... så Alvin fick åka lite pulka o sen gunga vilket han numera tycker är toppenskoj, när han va liten gillade han att gunga men sen har han haft en period då han absolut inte velat gunga utan blivit rädd o skrikigt så fort man gjort ytte pytte fart....

skönt att komma ut lite iaf, men längtar till våren, mindre kläder och en Gabriel som blir lite större och uppskattar att vara ute på ett annat sätt...


Gabriel sov

och Alvin gungade....

ja just ja, Alvin är nyklippt, såhär korthårig har han inte varit sen håret lixom växte ut och jag är kluven till om jag tycker han ska va såhära korthårig, tycker det är lite sött när det är lite längre men då klipper man honom o sen är det nere i ögonen igen efter 3 veckor, han tycker inte det är såå skoj att sitta still i en frisörstol och dessutom blir han helt trasslig i håret där bak när han sover, på det här sättet slipper vi ju de bitarna iaf.. och söt det är han ju alltid :-D

När han såg sig i spegeln efter klippningen och jag frågade "vem är det där" så sa han först Ajje och sen Algot, haha Algot är hans kompis som har korthår :-D

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tycker att den nya frisyen är supersnygg!

Postat av: Eva

Vad fin Alvin blev i håret!! Supersött ju. Och verkligen roligt att han trodde det var Algot som hade kort hår!! Jag skrattade så tårarna rann!

2009-02-24 @ 21:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback