nu så...

ny sladd till kameran, ny dator med nytt bildvisningsprogram som man lätt kan ta bort alla j-la röda ögon i och plus allt detta tid att sitta vid datorn och blogga :-) så här kommer nu ett gäng bilder från senaste tiden...


Galen tomtenisse som va uppklädd så här dagen till ära eftersom vi fotograferade för julkorten :)

Den större tomtenissen tyckte dock INTE det va kul att fotas för nått julkort så det mutades med glass :)

Alvin dricker blåbärssoppa :)

Alvin bakar pepparkaksdeg hemma hos mormor, det roligaste (godaste) är att slicka bunke och visp...

gullungarna håller hand...

för kanske 2 veckor sedan va vi på Nickis äventyrslek i täby tillsammans med Maria och Alicia, superkul tyckte Alvin och det kan jag förstå, ville gärna oxo hoppa i hoppborgen och springa in i klätterställningen men det fick inte de vuxna göra...


jaha bara för att jag sa att jag hade tid att blogga vaknade Gabriel, som egnetligen nog skulle behöva minst 30 mins sovande till men icke att det gick att få honom att somna om och nu har jag en gnällig sötnos här brevid, vilket är ovanligt för Gabriel är nästan alltid en glad och nöjd unge... fast inte när han är trött förstås och det är han ju nu....varför somnar man inte om då? jaja... jag får fortsätta här senare....

slänger in två videoklipp här nu o fortsätter med bilduppdateringen i morgon eller så.
först en krypande Gabriel, han har stått i krypställning sen han va kanske 5½ månad o nu för en dryg vecka sedan tog han sina första riktiga krypsteg och för varje dag som går går det bättre o bättre, ser han nått han vill ha kan det gå riktigt fort
fasiken det vill plötsligt inte funka, ni får kanske klicka
här för att se klippet..

sen kommer ett på Alvin, det va en dag när han åt pepparkakor som jag frågade om jag kunnde få en puss varpå han svarar ja en kakapuss, låter ju så sött.. tror jag vid tandborstning någongång sagt att jag vill ha en tandkrämspuss så det är väl därifrån han snappat upp det, gullisen... här kommer det...

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha!! "Kakapuss" Underbart! :D

2008-12-18 @ 22:12:06
Postat av: sofie och alicia

Vilket sött kakmonster du har och vilken duktig krypare! Hejja hejja!

God Jul på er!

2008-12-19 @ 22:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback